Narya |
Wysłany: Czw 2:02, 08 Lut 2007 Temat postu: Transformacja |
|
Ta Dyscyplina pozwala wampirowi manipulować swoją fizyczną formą. Niektórzy Spokrewnieni postrzegają te moc jako wyższe połączenie z naturalnym światem, podczas gdy inni widzą ją jako spotęgowanie piętna Kaina. Bez względu na jej podstawy, wampiry które rozwijają tę Dyscyplinę, mogą przybrać formę wilków lub nietoperzy, przemienić się w mgłę i stopić się z ziemią lub spowodować, by wyrosły im pazury bestii. Wampiry będąc w trakcie przemiany, mogą używać innych Dyscyplin - Spokrewnieni w ciele wilka wciąż mogą odczytywać aury i komunikować się z innymi zwierzętami. Są jednakże sytuacje, w których Narrator może zdecydować, że nieśmiertelny nie może używać pewnych Dyscyplin. W końcu wampir w formie mgły nie może używać Dominacji, ponieważ nie ma oczu potrzebnych do kontaktu wzrokowego. Ubrania i rzeczy osobiste ulegają transformacji wraz z wampirem, przypuszczalnie wchłonięte przez jego substancje. Spokrewniony nie może zmieniać dużych przedmiotów lub innych osób. Transformacja jest bardzo osobistym wyrażeniem mocy nie umarłych. Wampir, który został zakorkowany i w ten sposób uwięziony w swej śmiertelnej powłoce, nie może ulegać transformacji. Niektórzy Spokrewnieni twierdzą, że prawdziwie potężni Gangrele -ci którzy opanowali najwyższe poziomy Transformacji - mogą pokonać nawet to ograniczenie. Klan Gangrel rości sobie prawa do tej Dyscypliny. Są jednak pojedyncze wampiry, które poznały pewne sekrety Transformacji od tych bestialskich Spokrewnionych.
o Oczy Bestii
Wampir widzi doskonale w nieprzeniknionych ciemnościach. Nawet w najciemniejszej piwnicy lub jaskini nie potrzebuje źródła światła, by dostrzec szczegóły. Bestia wampira ujawnia się w jego czerwonych, święcących oczach - wzroku, który niepokoi większość śmiertelnych.
oo Dzikie Pazury
Paznokcie wampira przekształcają się w długie, zwierzęce pazury. Te szpony są niezwykle ostre, zdolne do poszatkowania ciała, a nawet do pocięcia kamienia lub metalu z niewielką tylko trudnością. Bestia ujawnia się także przez pazury, które są straszliwą bronią przeciw innym nieśmiertelnym. Krążą plotki, że niektórzy Gangrele zmodyfikowali tę moc, by zmieniać swe zęby w niebezpieczne kły.
ooo Wnikniecie w Ziemie
Jedną z najbardziej cenionych mocy, jakie posiadają Gangrele - Wnikniecie w Ziemie - umożliwia wampirowi zespolenie się z ziemią. Nieśmiertelny dosłownie zapada się pod ziemię, przemieniając tak swoją substancję, by związała się z glebą. Chociaż wampir potrafi zanurzyć się całkowicie w ziemi, nie może się w niej poruszać. Nie może tez wniknąć w ziemię, przechodząc po drodze przez inną substancję. Drewniane listwy, a nawet sztuczny torf blokują skuteczność Wnikniecią w Ziemię. Oczywiście jest stosunkowo prostą sprawą dla wampira na tym poziomie, wysunąć pazury i wyrwać wystarczająco dużo podłogi, by dokopać się do żywej gleby. Zagrzebując się w ziemi, wampir uzyskuje całkowitą ochronę przed słońcem z zewnątrz. Jest to także rodzaj wyboru dla tych, którzy chcą przespać wieki. Takie wampiry lokują się w ziemi i uzyskują siłę i moc w czasie, gdy odpoczywają. Przesadni i paranoiczni Spokrewnieni szepczą o tysiącach Starożytnych śpiących w ziemi, którzy obudzą się wraz z nadejściem nocy Gehenny. Będąc pogrzebanym, wampir jest czymś pomiędzy ciąłem i ziemią. Jego forma istnieje pomiędzy światem fizycznym i przestrzenią astralną. Dlatego wampir jest trudny do wykrycia, nawet nadnaturalnymi środkami. Jednakże zniszczenie gleby, którą zajmuje nieśmiertelny, lub przeszkodzenie jego obecności w królestwach astralnych, przywraca go natychmiast do fizycznego świata (i do pełnego przebudzenia). Jego ciało opuszcza glebę, zrzucając z siebie brud.
oooo Cień Bestii
Ta moc obdarza wampira legendarną zdolnością do przemiany w wilka lub nietoperza. Spokrewniony zmieniony w ten sposób jest szczególnie imponującym reprezentantem królestwa zwierząt. Rzeczywiście, o wiele przewyższa normalne zwierzęta, nawet te opętane Wygnaniem Bestii. Zachowuje własną psychikę i temperament, ale wciąż może wykorzystywać zdolności formy bestii -wyostrzone zmysły wilka i możliwość lotu nietoperza. O niektórych wampirach mówi się, ze zmieniają się w zwierzęta lepiej dopasowane do środowiska - w szakale w Afryce, tygrysy w Azji i w olbrzymie szczury w miejskich aglomeracjach.
ooooo Forma Mgły
Ta prawdziwie niepokojąca moc umożliwia wampirowi przekształcenie się w mgłę. Jego fizyczność rozpada się w mglisty obłok, ale pozostaje wciąż pod całkowitą kontrolą woli nieśmiertelnego. Mgła porusza się bardzo szybko i może prześlizgiwać się pod drzwiami, przez sito, rury i inne małe otwory. Chociaż silne wiatry mogą zanieść wampira daleko od wybranego celu, to nawet huragan nie rozproszy jego mglistego kształtu. Niektórzy Spokrewnieni czują, że ta moc, jest wyrazem ostatecznej kontroli wampira nad światem materialnym, podczas gdy inni wierzą, że w ten sposób ujawnia się dusza nieśmiertelnego (niemniej jednak przeklęta).
Forma Mgły ma wiele zalet. Możesz lotnie przemieszczać w dowolnym kierunku z prędkością marszu, fizyczne ataki nie mogą ci zaszkodzić i z łatwością przeciskasz się przez najmniejsze otwory. Ponadto promienie słoneczne rażą cię z mniejszą siłą - otrzymujesz obrażenia mniejsze o jedną kostkę.
W przeciwieństwie do powszechnej opinii, wampiry pod postacią mgły nie są szczególnie podatne na silne wiatry. Wiatr, nawet wiejący z siłą huraganu, nie może rozwiać mgły. Jednak silny wiatr może zwiewać mgle, podobnie jak spychać inne przedmioty. Przy określaniu, jak silnemu wiatrowi możesz się oprzeć, bierze się pod uwagę tylko twoją Potencję.
ooooo o Dar Lokiego
Wampir posiadający tę moc, zdobywa zdolność przybierania formy stworzenia na którym ostatni się pożywiał, niezależnie czy jest to człowiek, Kainita czy zwierze. Jakkolwiek wampir nie zdobywa żadnej Dyscypliny, wiedzy ani umiejętności zmiany formy, ale za to jest to jej perfekcyjna imitacja. Pozwala to wampirowi bardzo szybko „przebrać się” za inną osobę lub zwierze, dzięki czemu może uniknąć odoru korupcji typowo związanymi z kainitami.
ooooo o Mistrzostwo Przemian
Gangrel, który osiągnął ten poziom zmiennokształtnosci może użyć mocy swojej potężnej krwi na innych zmiennokształtnych, aby przywracać ich naturalne kształty. Aby ta moc zadziałała Gangrel musi spowodować, aby odrobina jego krwi weszła w kontakt z celem, z jego lub bez jego woli. (pewien Gangrel użył tej mocy na krwawej formie Tzimisce „oddzielając dobrą krew od złej”)
ooooo o Władza nad Ziemią
Wnikając w ziemie postać która posiada tę moc nie jest dłużej przywiązana do miejsca, które wybrała na swój spoczynek. Może się ona przemieszczać pod ziemią tak jak pod wodą „płynąc” przez nią. Niektórzy starsi używają tej mocy aby podróżować bez przeszkód i rzucania się w oczy, podczas gdy inni uważają że jest to wyjątkowo efektywny manewr w walce.
ooooo oo Ciało Zjawy
Jest to potężna odmiana Formy mgły (Transformacja poziom 5) pozwalająca Gangrelowi na przemianę wykorzystującą większość zalet powyższej mocy i mającą niewiele z jej wad. Wampir przybierający Ciało zjawy zachowuje swój normalny wygląd, lecz staje się całkowicie niematerialny. Może on przechodzić przez mury, a kule przenikają przez niego. Może on nawet, jeśli tylko zechce podróżować w gorę przez piętra. I chociaż jego płuca są całkowicie niematerialne, może on normalnie mówić, który to fakt bardzo interesuje niektórych starszych linie krwi Cór Kakafoni.
ooooo oo Ciało z Marmuru
Krąży wiele opowieści o bojowych mocach Gangreli i ich nieludzkiej odporności. Doniesienie pewnych osób mówią o pękających mieczach i kulach rozpłaszczających się o ich nieśmiertelną skórę, co jest zbyt potężne jak na działanie Odporności. Najpewniej, w większości to opowieści dotyczą Gangreli, którzy nauczyli mocy Ciało z marmuru. Skóra starszych, którzy posiedli tę moc staje się esencją pewnego rodzaju, giętkiego kamienia, chociaż wygląda jak normalne skóra i mięśnie. Nawet przy dotyku przetransformowane ciało wydaj się normalne.
ooooo oo Odbudowanie Śmiertelnego Oblicza
Gangrele mają dwie opinie na temat tej mocy, taką, że umożliwia ona polityczną aktywność, lub pozwala wtopić się między śmiertelnych. Niektórzy w swym przekształceniu widzą wiele mrocznych aspektów, jednym z nich jest odrażający wygląd, który jakoby ukazuje prawdziwą naturę wampiryzmu. Tworzy to podziały, ponieważ niektórzy starsi, potrafią czasowo odtworzyć swój wygląd z przed przemiany, zacierając zwierzęce rysy skumulowane przez stulecia. Odbudowanie śmiertelnego oblicza jest używane jedynie przez Gangreli; kilku starszych Nosferatu opowiada o zgromadzeniach, na których karano ostateczna śmiercią tych, którzy próbowali odzyskać śmiertelny wygląd.
ooooo oo Rój
Po aktywacji tej mocy Gangrel rozpada się w chmarę małych stworzeń, takich jak szczury kruki lub skorpiony. Te stworzenia pozostają pod kontrolą Gangrela i może on rozkazywać zarówno całości jak i pojedynczym jednostkom. Wampir może przekształcić się z powrotem łącznie ze wszystkimi lub z żadnym z tych stworzeń, lecz traci prawo do krwi tych istot, z którymi z powrotem się nie połączy.
ooooo oo Wyzwolenie Gniewu Bestii
Porównywanie tej mocy z formą Zulo z mocy Zniekształcenia jest częstym błędem i chociaż bazowe efekty przypominają tamtą moc, to Gangrele korzystający z tej zdolności, mówią, iż to porównanie jest zbyt powierzchowne. Wampiry urywające tej mocy przybierają monstrualną formę, podwajając swoją wagę i wzrost. Ten kształt jest amalgamatem człowieka i zwierzęcia ( najbardziej powszechne są wilki, szczury i wielkie koty, a mniej popularne to kruk, wąż czy nietoperz lub inna wielka bestia wymyślona przez gracz). Wampir w nowej postaci przypomina formę bojową zmiennokształtnych, lecz mimo tego różnice dość szybko stają się oczywiste.
ooooo ooo Mityczna Forma
Używając tej mocy Gangrel, może przemienić się w istotę z mitów, wraz z wszelkimi przerażającymi zdolnościami, które może ona posiadać. Ta mityczna forma ma swoje korzenie w tradycjach kulturowych Gangrela: antyczne scytyjskie wampiry często wybierają formę gryfa, egipski Gangrel może wybrać sfinksa a rodowity Amerykanin będzie optować za ptakiem grzmotu. Dodatkowo po za olbrzymim rozmiarami i przerażającym wyglądem Gangrel zdobywa także wszelkie specjalne zdolności, dostępne dla mitycznej bestii przypadku gryfa jest to zdolność lotu i niszczycielskie szpony.
ooooo ooo Oczyszczenie Przebitej Piersi
Camarilla zanotowała że nieproporcjonalnie mała ilość Gangreli została zabita przez śmiertelnych anarchistów podczas inkwizycji śmiertelnych rewolucji anarchistów. Ta moc jest jednym z podstawowych powodów przetrwania tych spokrewnionych. Do niedawna klan przekazywał mniej poderzną wersje tej mocy, która pozwalała jedynie na bardzo ograniczone działania. Od niedawna wiedza ta została zastąpiona przez potężniejszą wersje tej mocy, rozpowszechniającą się pośród klany. Starsi posiadając tę moc mogą usuwać ciała obce z swego ciała z wielką siła, dotycz to również kołków tkwiących sercu.
ooooo oooo Wewnętrzny Ogień
Ta moc nie ma jakiegokolwiek zewnętrznego wizualnego efektu. Oczywiście istnieje tuzin nieznanych wewnętrznych efektów wywoływanych przez matuzalemów Gangreli. Mimo iż ten wewnętrzny efekt jest niewidoczny, to jest tak samo dramatyczny jak dowolna zewnętrzna manifestacja. Wampir posiadający tę moc podwyższa sprawność swojego nie umarłego ciała do poziomu niewyobrażalnego przez zwykłego spokrewnionego, co pozwala zadawać olbrzymie obrażenia, rozwijać oszałamiającą prędkość czy niszczącą silę |
|