Narya |
Wysłany: Czw 1:59, 08 Lut 2007 Temat postu: Temporis |
|
Po zniszczeniu Enoch, Prawdziwi Brujah przechwalali się iż Temporis jest jednym ze znaków, świadczących o tym że są prawdziwymi spadkobiercami spuścizny swego założyciela. Obecnie linia krwi zmieniła swoje podejście, dyscyplina pozwalająca na manipulacje czasem, przestała być narzędziem przetrwania a stała się symbolem statusu (i prawie nigdy nie jest nauczana poza klanem, co dotyczy również ich sprzymierzeńców). Prawdziwe pochodzenie Temporis nie może być poznane, większość doświadczonych wampirów które praktykowały tę moc zginęło wraz z Enoch (niektórzy z nowicjuszy Prawdziwych Brujah, mówią iż niektórzy zniszczyli się sami, podczas męczących poszukiwań pomocy w przeszłości - poprzez kształtowanie czasu biegnie tajemną ścieżka prowadząca w zaświaty). Używanie dyscypliny Temporis zaprzęga wiele mistycznych sił, które mogą przerwać wieczne życie wampira, działając podobnie do zatrzymania linii czasu w najbliższym otoczeniu. Lecz nawet używanie podstawowych poziomów tej mocy ma straszliwe skutki. Za każdą wyrzuconą jedynkę postać otrzymuje jedno poważne, niewyparowywalne obrażenie.
o Zestrojenie z Czasem
Zanim wampir zacznie manipulować czasem, musi poznać podstawy wyczuwania i oddziaływania na niego, a Zestrojenie z Czasem ułatwia to. Ta moc pozwala wampirowi wyczuwać zaburzenia czasowe w najbliższej okolicy, rozpoznać czy są spowodowane użyciem Temporis, czy tez przez śmiertelnego czarodzieja lub kogoś innego. Dodatkowo wampir posiada perfekcyjny "wewnętrzny zegar" i zawsze (włączając zewnętrzne interferencje lub pech przy używaniu Temporis) jest świadomy lokalnego czasu, subiektywnego i obiektywnego, który mija podczas używania innych mocy Temporis, jak również czasu lokalnego wschodu słońca. Ta świadomość jest dokładna do setnych części sekundy.
oo Wewnętrzne Déja Vu
Ta moc działa na postrzeganie czasu przez pojedynczą ofiarę. Zmusza to cel do przeżywania ciągle tej samej sytuacji, dopóki nie upłynie czas działania tej mocy lub jeżeli coś z zewnątrz uderzy osobę która jest pod wpływem Wewnętrznego Déja Vu. Chociaż zewnętrzny świat funkcjonuje normalnie, to umyśl ofiary tkwi w pętli powtarzając to samo wydarzenie. Ta moc często jest używana, aby uśpić nic nie podejrzewającą ofiarę i móc wykonywać inną czynność. Niektórzy Prawdziwi Brujah zabójcy unieruchamiają w ten sposób ofiary, aby zadać perfekcyjny cios.
ooo Spowolnienie
Ta moc spowalnia szybkość poruszania się danej osoby, chociaż wokół niej czas płynie normalnie. Ofierze wydaje się, że świat przyśpieszył. Chociaż najczęściej ta moc jest używana do walki, to może być również bardzo pożyteczna przy politycznych manipulacjach - wampir w krytycznym momencie negocjacji może dwa razy dużej do oponenta rozważać swoje następne słowa.
oooo Zawieszenie
Dzięki tej mocy wampir może wyłączyć ze strumienia czasu nieożywiony obiekt, zachowując go w idealnym stanie pomimo upływającego wokół niego czasu. Zawieszenia można używać zarówno w sytuacjach dotyczących walki, jak i poza nimi. Wojownicy Prawdziwych Brujah mogą zatrzymywać lecące w nich pociski, lub zyskać cenne sekundy zanim lont wypali się do końca. Historia tej linii krwi wspomina o użyciu tej mocy do przechowywania kruchych artefaktów lub antycznych dokumentów. Jeżeli cokolwiek wejdzie w kontakt z obiektem, na którym użyto Zawieszenia, to wraca on do normalnego strumienia czasu zachowując fizyczno chemiczne właściwości z chwili poprzedzającej użycie tej mocy.
ooooo Niezwykły Dar
Dzięki użyciu tej mocy wampir może chwilowo przyśpieszyć dla siebie bieg czasu. Pozwala mu to w krótkim okresie dokonywać wyczynów, w fizycznym aspekcie podobnych do Akceleracji. Chociaż Niezwykły Dar wygląda jak zwykle użycie Akceleracji, to dodatkowo zwiększa się refleks i fizyczne zdolności wampira. Tak wiec ta moc pozwala dokonywać tego samego co Akceleracja i nie tylko - najbardziej godny uwagi aspekt działania tej mocy, wymaga pełnej świadomości. Dzięki temu podczas używania tej mocy, można używać innych dyscyplin bez dodatkowych kosztów, co oznacza brak ograniczeń w używaniu mocy nie umarłych. A co to jeszcze daje - wampir zyskuje fizyczną możliwość pożywiania się w każdej akcji. Starsi Prawdziwych Brujah opowiadają swoim dzieciom straszne historie o nieostrożnych Kainitach, których spotkała śmierć ostateczna poprzez przyspieszoną aplikację Dominacji.
Gdy wampir używa wyższych poziomów Temporis, to w skutek tego otrzymuje automatyczne obrażenia. Rany pojawiają się natychmiast po użyciu mocy. W ekstremalnych przypadkach ciało Kainity może momentalnie rozpaść się w pył. W przypadku nierozsądnego użycia Temporis wampir może zapaść w letarg lub zginąć śmiercią ostateczną. Te wewnętrzne, zadawane przez Temporis obrażenia, są niewyparowywane lecz można je leczyć w normalny sposób. Każda z mocy osobno określa czy są to obrażenia zwykle czy poważne.
ooooo o Pocałunek Lachesisa
Ci z Prawdziwych Brujah, którzy znają tę moc dysponują ograniczoną władzą nad fizycznym wiekiem przedmiotów i osób. Bez większego wysiłku mogą oni zwiększyć przepływ temporalnej energii przez cel, dzięki czemu dekady mijają jak sekundy. Decydując się na duże poświecenie mogą oni absorbować i niwelować energię, redukując tym samym fizyczny wiek obiektu. Ta moc nie może cofnąć historii: jedynie zmienia prawdziwy wiek przedmiotu lub osoby. Regres celu zatrzymuje się w punkcie gdy osiągnął on swą obecną fizyczną formę (oczywiście młodszą). Nieożywione przedmioty cofają się do momentu stworzenia, a żywe istoty do momentu osiągnięcia wieku dojrzałego (lub odrodzenia jeśli wiąże się to z dojrzałością). Kainici cofają się do momentu przekształcenia.
ooooo oo Przedsionek Hadesu
Osoba władająca tą mocą może w ograniczony sposób zmieniać przepływ czasu na ograniczonej przestrzeni, sprawiając iż cała noc mija w mgnieniu oka. Najczęściej moc jest stosowana jako forma obrony, lub w sytuacjach socjalnych. Poza tym pozwala wampirowi przebywać poza swym schronieniem po świcie i spędzić ten czas przesypiając dzień w kilka minut, lub gdy jest on narażony na odkrycie, pozwala spokojnie doczekać zmierzchu. Współcześnie używanie tej mocy rozciąga zgromadzenia klanu w nieskończoność, odwlekając potrzebę snu z powodu zainteresowania politycznymi lub społecznymi tematami. Jakkolwiek odpowiednie użycie tej mocy może mieć wiele militarnych zastosowań, najbardziej godne uwagi jest "drobne zaniedbanie" byłego egzekutora Malkavianów, który całą noc spędził na grze, a następnie spokojnie wyszedł z kasyna w Monaco już po wschodzie słońca.
ooooo ooo Pocałunek Klio Jedną z subtelnych manifestacji Temporis wysokiego poziomu, jest moc pozwalająca Prawdziwym Brujah podążyć w przeszłość i przyzwać zdarzenie, przedmiot czy osobę. Ta moc zawdzięcza swoją nazwę muzie historii i pozwala podróżować w czasie i przynieść stamtąd do czasów obecnych - coś lub kogoś. Niektórzy Prawdziwi Brujah używają tej mocy, aby obserwować historyczne zdarzenia: pozostali poszukują pomocy lub próbują odzyskać to, co dawno temu utracili. Istnieje jeszcze czwarta grupa, która próbuje przywrócić świetność klanu Brujah, lokalizując gdzie i w jaki sposób doszło do tego ohydnego upadku. Nie istnieje ani jeden Prawdziwy Brujah, który wiedziałby jak przy pomocy tej mocy przyzwać Kaina
ooooo oooo Splątane Dłonie Atropos Ta kosztowna moc jest urzywane niezwykle rzadko, lecz niektórzy sądzą iż rezultat jest wary ryzyka. Ci starsi Prawdziwych Brujah którzy nauczyli się tej mocy mogą dosłownie urzyć własnej energi do splątania nici czasu. Zyskują dzięki temu drógą szanse aby naprawić swój błąd lub przeciwdziałać akcją innych. Jakkolwiek jeżeli kainita nie wykona innych akcji niż te, które zrobił za pierwszym razem, to wszystkie inne uczesniczące postacie zrobią dokładnie to samo co wcześniej i końcowy efekt tych działań będzie identyczny - jest to prawdziwe wymazanie czasu, więc wspomnienia osób poddanych działaniu tej mocy równierz znikają. |
|