Autor |
Dama Kameliowa
La dame aux camélias
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 1706
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/15 Skąd: TZIMISCE
Czw 2:09, 08 Lut 2007
|
|
Wiadomość |
|
Klan Ravnos ma wiele wspólnego z Gangrelami, ale także nie ma klanu, od którego bardziej by się różnił. Gangrele to samotnicy - Ravnosi uwielbiają towarzystwo. Gangrele kochają walkę - Ravnosi omijają każdą bezpośrednią konfrontację fizyczną. Gangrele są uczciwi i otwarci - Ravnosi są mistrzami oszustwa i krętactwa. Największym podobieństwem jest nomadyczny tryb życia. Mało Ravnosów potrafi usiedzieć w jednym mieście przez jakiś czas. Ci, którzy przystosowali się do miejskiego trybu życia, zmieniają schronienia częściej niż raz w miesiącu. Innym podobieństwem jest połączenie z Cyganami. Ale choć Gangrele są szeroko akceptowani w ich kręgach, to Ravnosi mogą liczyć na przychylność tylko swojej rodziny (jeśli płynie w nich cygańska krew). Choć żyją podobnie do nich, nie są po prostu tolerowani. Większość kładzie to na karb nieprzezwyciężalnego pragnienia oszukiwania i okradania wszystkich dookoła, inni jednak twierdzą, że to coś z aury każdego Ravnos odpycha wrażliwych cygańskich mistyków.
Złodziejstwo i krętactwo jest najważniejszym aspektem życia członków tego klanu. Ciągłe podróże czynią ich nieuchwytnymi i dają niezliczona ilość możliwości. Ravnosi nie znajdują w niczym większej przyjemności niż w zyskiwaniu przewagi nad innymi wampirami; wszyscy Kainici powinni pilnować swoich portfeli, pistoletów i spodni, gdy na horyzoncie pojawiają się oni. Bardzo cenią sobie wolność poruszania się. Bez problemów wnikają do miast kontrolowanych zarówno przez Camarillę jak i Sabat. Każdy kto próbuje powstrzymać Ravnosów przed odwiedzinami w swoim mieście musi się liczyć z tym, że wkrótce przybędzie duża grupa i wszystko splądruje. Niewielu książąt jest na tyle odważnych, by ryzykować nalot szarańczy, tak więc chcąc nie chcąc większość nie zabrania odwiedzania swoich miast. Ravnosi bardzo poważnie traktują osobisty i klanowy honor, jest to najbardziej ceniona przez nich wartość. Kodeks którym się posługują, rożni się jednak nieco od powszechnie przyjętego. Nie przywiązują wagi do obietnic, chyba że przypieczętują je uściskiem dłoni, w które uprzednio napluli (krwią oczywiście). Są związani honorem do zemsty na każdym, kto poddał w wątpliwość ich "dobre imię". Nie kradną i nie oszukują członków swojego klanu, ale nie mają takich oporów, gdy chodzi o kogoś obcego. Bardzo cenią przyjaźń i zawsze pomagają tym, których uważają za "braci".
Wyglad: Prawie zawsze wyglądają na Cyganów, mają ogorzałą cerę, ciemne włosy i czarne oczy. Choć nie zawsze; zdarzają się blondyni, niebieskoocy, orientalni czy czarni Cyganie. W Ameryce Północnej, gdzie ich kultura jest bardziej miejska, zdarza się że Przeistaczają gorgio (nie-Cyganow). W Europie klan zawiera krew czysto cygańską- wszyscy gorgios zostaliby natychmiast wyssani.
Schronienie: Ravnos podróżują najczęściej z miasta do miasta. Choć mogą się gdzieś zatrzymać, by założyć schronienie, po kilku miesiącach zawsze wracają na szlak. Często Książe ich tymczasowego postoju potrafi im "wyperswadować" szybsze opuszczenie jego terenu. Tradycyjni Ravnos używają kolorowych karawan do poruszania się po świecie, zatrzymując się tu i tam by handlować, świętować czy po prostu pobyć. W Ameryce, gdzie Cyganie zamieszkali w miastach, Ravnos też zmienili styl życia. Przesypiają dni w piwnicach sklepów wróżbiarskich i komórkach cygańskich domów. Choć niektórzy nadal podążają starymi ścieżkami, to większość przemieszcza się przez kraj konwojami starych luksusowych samochodów, półciężarówek i przyczep campingowych.
Pochodzenie: Ravnosi tworzą mało potomstwa. Ci którzy dostępują Przeistoczenia, są najczęściej najbardziej obiecującymi członkami ich własnych rodzin. Młodzi Ravnosi chętniej jednak tworzą następnych, i wygląda na to, że niedługo świat zaleje plaga nowicjuszy dowolnego pochodzenia.
Kreacja Bohatera: Najczęściej trafiają się role autsajderów. Jest rzeczą pospolitą, że Ravnos ma Naturę zbliżoną do Błazna, zaś Postawę zmienia jak rękawiczki. Często dominują Atrybuty Społeczne i Talenty. Prawie zawsze Świtę stanowią członkowie rodziny. Niektórzy mają wysokie Mienie w postaci złota i klejnotów zbieranych przez lata. Takie świecidełka są wysoko cenionym symbolem sukcesu i doswiadczenia.
Klanowe Dyscypliny: Animalizm, Iluzja, Odporność
Ulomności: Ravnosi cieszą się złą sławą złodziei. Każdy ma dziedzinę złodziejstwa czy oszustwa, która zajmuje się ze specjalnym upodobaniem. Każdy Ravnos musi wykonać udany test Samokontroli (ST:6) by nie popełnić przestępstwa w sprzyjających ku temu okolicznościach. Gracz powinien zdecydować na etapie tworzenia postaci jaka forma "przestępstw" ciągnie jego wampira. Popularne przykłady to: wyłudzanie, złodziejstwo, hazard, oszustwa i wymuszenia. Gracze i Narratorzy mogą bez wahania wymyślać inne dziedziny.
Organizacja: Klan nie ma żadnych struktur, bo chyba żaden Ravnos nie zaufałby drugiemu. Kiedy jednak spotka się dwóch lub więcej, dają wielki popis braterstwa, zapewniając się nawzajem o dozgonnej lojalności- o czym i tak po chwili zapominają. Zdobywanie Prestiżu Klanowego: Najlepszą metodą jest popełnienie takiego kantu, o którym będą krążyć opowieści przez cale lata. Namówienie księcia, by sprzedał ulubionego żywiciela za nic nie wartą błyskotkę, kradzież trumny Matuzalema z jego schronienia- to czyny, które mogą przynieść sławę. Im więcej "prezentów" zgromadzisz tym lepiej, nie należy do dobrego smaku mówienie o sobie bez prezentacji zdobyczy (chodzi przecież o historię przedmiotów, a nie własnego życia).
Post został pochwalony 0 razy
|
|